Csökkenni fog a balesetek száma és gyorsabb lesz a közlekedés az M4-en a 2x2 sávos kialakításnak köszönhetően. A Cegléd-Abony szakasz indulásáról Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere, dr. Kállai Mária, Jász- Nagykun- Szolnok megye kormánymegbízottja és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató- helyettese tartott sajtótájékoztatót Szolnokon.
Tavaly áprilisban az M4 Üllő - Cegléd közti szakaszán, majd néhány hónap múlva a Berettyóújfalu – Nagykereki országhatár szakaszon indult el a kivitelezés. A munkák azóta is a tervezett ütemezésnek megfelelően haladnak.
Idén tavasztól egy újabb szakaszon, a Cegléd- Abony közötti részen dolgoznak majd a munkagépek. A beruházás keretében 17,6 km gyorsforgalmi út épül. Ebből 6,1 km a ceglédi körforgalomtól induló 4 sávos út felújításával, 11,5 km pedig a meglévő 2X1 sávos szakasz bővítésével készül. Az utat úgy tervezték, hogy a későbbiekben autópályává fejleszthető legyen. A tervezési sebessége 110 km/h óra lesz.
A fejlesztés során 2 db különszintű csomópont épül a meglévő 4. sz. főút és az Abony felé vezető 40. sz. főutat összekötő 401. sz. út csatlakozásánál, valamint a meglévő 4. sz. főút és az Abonyt Újszásszal összekötő 3122. j. út csomópontjában. A szakaszon 4 új aluljáró épül, valamint 3 aluljárót és 1 felüljárót felújítanak. A beruházás részét képezi ezen kívül 1,2 km 2x1 sávos út 1,1 km 2x1 sávos mellékút és 3 km 2x1 sávos burkolt önkormányzati út felújítása, valamint 6,57 km önkormányzati földút építése is. A Tápiószele- Abony összekötő út térségében egy kétoldali, egyszerű pihenő is létesül. A lakosság komfortérzetének növelése érdekében 1,7 km zajárnyékoló fal épül.
2019. IV. negyedévére megvalósul a 4. sz. főút melletti települések tehermentesítése. Gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Szolnok és a főváros között. Javul a térség megközelíthetősége, gazdasági helyzete.
Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere elmondta: egy olyan közúti infrastruktúra fejlesztés kapujában állunk, amelyet már nagyon vártunk. Szolnok számára a Modern Városok Program első és legfontosabb ígérete az M4 megépítése volt. Számunkra ez a fejlesztés elengedhetetlen, hiszen számításaink szerint minden megépülő km 5 milliárd forint működő tőkét jelent majd a térségnek. A város tervei között szerepel új ipari területek kialakítása, amelyeknek alapvető feltétele a jó közúti infrastruktúra.
A gyorsforgalmi utak fejlődésétől azt reméljük, hogy élénkül a gazdaság, és új vállalkozások települnek a térségbe. A 4-es számú főút korszerűsítését már 20 éve várjuk. Szolnok gazdasága az elmúlt 3-4 évben 8-10 százalékkal bővült, az adóbevételek 1 milliárd forinttal nőttek. Reméljük a mostani beruházás további tőkét vonz majd a környékre! – emelte ki dr. Kállai Mária, Jász- Nagykun- Szolnok megye kormánymegbízottja
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató- helyettese hangsúlyozta: 2015-ben döntött úgy a kormány, hogy a megyei jogú városokat be kell kötni a gyorsforgalmi úthálózatba. Az M4 megépítése is ezeket a célokat támasztja alá. Már zajlik a kivitelezés az Üllő-Cegléd közötti szakaszon, néhány héten belül pedig elindulnak a látványos munkák Cegléd és Abony között is. A vállalkozó jelenleg a töltésanyag beszállításhoz szükséges depókat építi ki.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. beruházásában hazai forrásból valósul meg. A kivitelezés nyertese a Duna Aszfalt Kft. és a Mélyépítő Kft.. A kivitelezés nettó összege: 26,31 milliárd forint.