Ez a weboldal sütiket használ, hogy az oldal összes funkcióját elérje. További információt az adatkezeléssel kapcsolatban az Adatvédelmi tájékoztató oldalunkon talál. Amennyiben elfogadja a sütik használatát weboldalunknak, kérjük kattintson az Engedélyez gombra.

Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek

  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • Nehéz körülmények között, de nagyszerűen teljesítenek
  • 2016-12-05

    Az ebben az évben példaértékű tanulmányi-, sport és közösségi teljesítményt nyújtó, - szociális körülményeik alapján rászoruló - Szolnok általános-, és középfokú oktatási intézményeiben tanuló gyerekeket ismertek el a városházán. A diákokat Szabó István alpolgármester köszöntötte.

    Minden gyermek tehetséges valamiben, és nagyon fontos, hogy tehetségének kibontakoztatásához minél több segítséget kapjon. – hangsúlyozta az alpolgármester. A Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola műsorát követően Szutorisz-Szügyi Csongor tankerületi igazgató és Vincze Lajos, az Integrációs Munkabizottság elnöke adta át az ajándékokat.

    Szolnok város Integrációs Munkabizottsága 11 éve kezdeményezte a halmozottan hátrányos helyzetű - különös tekintettel a szociális helyzetük alapján támogatásra szoruló – alap - és középfokú oktatási intézmények tanulóinak, a város integrációs törekvéseivel összhangban lévő kiemelkedő teljesítményének elismerését.

    Tizenhárom oktatási intézményből és egy városi Tanoda programból 83 általános-, illetve középfokú oktatási intézményben tanuló, jelentős számban cigány/roma nemzetiségű - halmozottan hátrányos helyzetű tanuló teljesítményét ismerték el.

    Olyan diákokét, akik - a család szociális hátrányai ellenére - tanulmányi előmenetelét szorgalom és folyamatos javulás jellemzi, tanulmányi átlaga a 3,5 meghaladja, magatartása és szorgalma példaértékű, és/vagy közösségeikben kiemelkedő - szervező, kulturális, sport, illetve művészeti - tevékenységet végeznek, valamint eredményeikkel pozitívan hatnak a hátrányos helyzetű társadalmi réteghez tartozók társadalmi megítélésére, segítik a helyi közösség integrációs érdekeinek, és társadalmi felzárkózási lehetőségeinek érvényesülését.

    A diákok egy jól behatárolható köre kiegyensúlyozott teljesítményével, évek óta a díjazottak között szerepel, amely a tudásközpontú értékszemlélet kialakulását és a tudás-tőke gyarapodását jelzi a szociális hátrányban lévő családokban is.

    Az Integrációs Program kiemelt eredményének értékeljük, hogy a tanulói felterjesztéssel élő intézmények körében, az eddigi minőségi szakképzést nyújtó iskolák mellett, a városi Szakképzési Centrumok létrejöttével javult az intézmények hátránykompenzációs hatékonysága. Ezen intézményi partnerektől megduplázódott a felterjesztések száma.

    Azon oktatási intézmények, melyekben átlagot meghaladóan jelennek meg halmozottan hátrányos helyzetű, és szociális hátrányokkal küzdő tanulók, egyre nagyobb szerepet vállalnak az integrált oktatás, a köznevelési-, és közoktatási esélyegyenlőség, az értékközvetítés és a teljesítményértékelés rendszerszerű megteremtésében.

    Az elmúlt évekbebizonyította, hogy a hátrányos helyzetű tanulók irányában is megnyilvánuló megkülönböztetett önkormányzati figyelem, ösztönzően hat a lokális közösségfejlődésre és tudásalapú társadalom kialakulására. A település társadalmi felzárkózást támogató politikája nyomán erősödő hátránykompenzáló-, tehetséggondozó-, tanulási és szakképzési utak, mind magasabb szintű teljesítmények eléréséhez segítik hozzá Szolnok Város diákjait.

     

    VISSZA

    Tisztelt Olvasó! Szolnok hírei, programjai iOS és androidos mobiltelefonjáról is elérhetők. Töltse le az alkalmazásboltból a SzolnokApp mobil alkalmazást és olvassa mobiljáról a legfrissebb szolnoki információkat!

    SzolnokApp link: http://info.szolnok.hu/app

    További hírek

    Változik a Véső úti strandfürdő nyitva tartása

    2024-03-28

    A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft., mint a Véső úti strandfürdő üzemeltetője tájékoztatja Kedves Vendégeit, hogy a strandfürdő ideiglenes jelleggel - a nyári üzemeltetésre történő átállás miatt 2024. április 8-tól kezdődően nem üzemel.

    FELHÍVÁS villamos hálózatok környezetének tisztán tartására

    2024-03-27

    FELHÍVÁS villamos hálózatok környezetének tisztán tartására

    A szabadságharc hősei előtt tisztelgett Szolnok

    2024-03-15

    A százhetvenhat évvel ezelőtti 1848/49-es forradalomra és szabadságharcra emlékeztünk országszerte, így Szolnokon is. A Kossuth téren látványos és színes programmal várták az ünneplőket.

    Ezüst Pelikán-díjjal ismerték el Udovecz György munkásságát

    2024-03-04

    A szolnoki csata talán a leglátványosabb szabadtéri rendezvénye Szolnoknak, évről-évre sokezer érdeklődőt vonz. Ehhez azonban sok-sok ember elkötelezett munkájára is szükség van, hiszen nem kis feladat a megszervezése.

    Elfogadta a közgyűlés a város idei költségvetését

    2024-03-01

    Elfogadták a város 2024-es költségvetését a februári közgyűlésen. A képviselők döntöttek többek arról is, hogy a lakossági visszajelzések alapján április elsejétől finomhangolják a novemberben bevezetett buszmenetrendet.