Az ebben az évben példaértékű tanulmányi-, sport és közösségi teljesítményt nyújtó, - szociális körülményeik alapján rászoruló - Szolnok általános-, és középfokú oktatási intézményeiben tanuló gyerekeket ismertek el a városházán. A diákokat Szabó István alpolgármester köszöntötte.
Minden gyermek tehetséges valamiben, és nagyon fontos, hogy tehetségének kibontakoztatásához minél több segítséget kapjon. – hangsúlyozta az alpolgármester. A Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola műsorát követően Szutorisz-Szügyi Csongor tankerületi igazgató és Vincze Lajos, az Integrációs Munkabizottság elnöke adta át az ajándékokat.
Szolnok város Integrációs Munkabizottsága 11 éve kezdeményezte a halmozottan hátrányos helyzetű - különös tekintettel a szociális helyzetük alapján támogatásra szoruló – alap - és középfokú oktatási intézmények tanulóinak, a város integrációs törekvéseivel összhangban lévő kiemelkedő teljesítményének elismerését.
Tizenhárom oktatási intézményből és egy városi Tanoda programból 83 általános-, illetve középfokú oktatási intézményben tanuló, jelentős számban cigány/roma nemzetiségű - halmozottan hátrányos helyzetű tanuló teljesítményét ismerték el.
Olyan diákokét, akik - a család szociális hátrányai ellenére - tanulmányi előmenetelét szorgalom és folyamatos javulás jellemzi, tanulmányi átlaga a 3,5 meghaladja, magatartása és szorgalma példaértékű, és/vagy közösségeikben kiemelkedő - szervező, kulturális, sport, illetve művészeti - tevékenységet végeznek, valamint eredményeikkel pozitívan hatnak a hátrányos helyzetű társadalmi réteghez tartozók társadalmi megítélésére, segítik a helyi közösség integrációs érdekeinek, és társadalmi felzárkózási lehetőségeinek érvényesülését.
A diákok egy jól behatárolható köre kiegyensúlyozott teljesítményével, évek óta a díjazottak között szerepel, amely a tudásközpontú értékszemlélet kialakulását és a tudás-tőke gyarapodását jelzi a szociális hátrányban lévő családokban is.
Az Integrációs Program kiemelt eredményének értékeljük, hogy a tanulói felterjesztéssel élő intézmények körében, az eddigi minőségi szakképzést nyújtó iskolák mellett, a városi Szakképzési Centrumok létrejöttével javult az intézmények hátránykompenzációs hatékonysága. Ezen intézményi partnerektől megduplázódott a felterjesztések száma.
Azon oktatási intézmények, melyekben átlagot meghaladóan jelennek meg halmozottan hátrányos helyzetű, és szociális hátrányokkal küzdő tanulók, egyre nagyobb szerepet vállalnak az integrált oktatás, a köznevelési-, és közoktatási esélyegyenlőség, az értékközvetítés és a teljesítményértékelés rendszerszerű megteremtésében.
Az elmúlt évekbebizonyította, hogy a hátrányos helyzetű tanulók irányában is megnyilvánuló megkülönböztetett önkormányzati figyelem, ösztönzően hat a lokális közösségfejlődésre és tudásalapú társadalom kialakulására. A település társadalmi felzárkózást támogató politikája nyomán erősödő hátránykompenzáló-, tehetséggondozó-, tanulási és szakképzési utak, mind magasabb szintű teljesítmények eléréséhez segítik hozzá Szolnok Város diákjait.