Tisztelt Ügyfeleink!
A koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges egyes intézkedésekről szóló 639/2020. (XII.22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése alapján a mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősülő vállalkozónak a 2021. évben, az adott előleg-fizetési időpontban esedékes - a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (Htv.) szerint bevallott és a 2021. évben az önkormányzati adórendelet szerinti adómértékkel bevallandó - adóelőleg 50 százalékát kell az egyes esedékességi időpontokban megfizetni.
Ennek feltétele, hogy a vállalkozó 2021. február 25-ig a székhelye, telephelye szerinti önkormányzati adóhatóság számára
a) nyilatkozik arról, hogy
aa) mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősül,
ab) az 1. § szerinti intézkedés külön kormányrendelet szerinti támogatástartalmának megfelelő összeget jogosult igénybe venni átmeneti támogatásként, és
ac) 2019. december 31-én nem minősült az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 6. § (4a)-(4b) bekezdése szerinti nehéz helyzetű vállalkozásnak, továbbá
b) - ha azt az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 1. melléklet 29. pont 1. alpontja szerint nem tette meg - bejelenti a telephelyének címét.
A nyilatkozat kizárólag az állami adó- és vámhatóságon (NAV) keresztül, elektronikus úton, az állami adó- és vámhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon nyújtható be.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 53. § szerint az, aki a 2021. február 25-i határnapot önhibáján kívül elmulasztja, legkésőbb az elmulasztott határnaptól számított 45 napon belül (2021. április 12.) a nyilatkozat benyújtásával egyidejűleg igazolási kérelemmel élhet. Az igazolási kérelem elfogadásáról az önkormányzati adóhatóság dönt. Ebben az esetben a nyilatkozatot a NAV-on keresztül, az igazolási kérelmet a https://epapir.gov.hu honlapon elérhető e-papír rendszer segítségével (Témacsoport neve: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus neve: Adóügyek) közvetlenül az önkormányzati adóhatósághoz kell benyújtani.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy 2021. február 25. után igazolási kérelem hiányában benyújtott nyilatkozatot nem lehet elfogadni.
A nyomtatvány benyújtásával kapcsolatos további tájékoztató a NAV honlapján a https://nav.gov.hu/nav/ado/egyeb/Nyilatkozat_HIPA_adoe20210125.html oldalon érhető el.
Bízom benne, hogy minél többen élnek a lehetőséggel.
Szolnok, 2021. február 24.
Tisztelettel:
Dr. Sebestyén Ildikó