A közhivatalok, így a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Kormányhivatal is évről évre beszámol a szolnoki Hozam Klub vendégei előtt a végzett munkáról. Kállai Mária kormánymegbízott, a hivatal vezetője polgármesterek, más közhivatalok vezetői és vállalkozók előtt beszélt arról, hogy a kilenc járás közel harminc szakigazgatási szervénél 1353 munkatárs várja az ügyfeleket. Mint mondta, az állam feladata az állampolgárok szolgálata és így van ez természetesen a négy éve alakult kormányhivatalnál is.
Hármas célt tekintenek fontosnak az ügyek intézésében: a gyorsaságot, a hatékonyságot és költségtakarékosságot. Mindehhez szükséges volt, hogy az évek alatt egyszerűbbé és átláthatóbbá váljék a működés, hogy a polgárok minél kevesebb utazással, utánjárással eljuthassanak egy-egy ügy elintézéséig. A járási hivatalok, a kormányablakok mellett a helyben dolgozó félszáz ügysegéd már helyben tanácsot ad, de át is veszi a szükséges iratokat, hogy azok azután az elintézési helyükre kerülve, földolgozva és megfelelő határozattal visszakerüljenek a hivatalhoz fordulókhoz. A végzett munkát folyamatosan ellenőrzik, méréseket végeznek – mondta Kállai Mária. Egy-egy ügyintézés átlagosan tíz-tizenöt percet vesz igénybe, ami persze nem végleges megoldást jelent, de azt mindenképpen, hogy elkezdődik a földolgozás, az iratok megfelelő helyre irányítása és az érdemi munka a megfelelő intézkedéshez.
Noha korábban például a kormányablakok meglehetősen hosszan tartottak nyitva, a fölmérések eredményeképpen az ügyfelekhez igazították december elsejével a polgárok fogadását. Az elmúlt hónapokban kialakították a tájékoztató napokat, ahol a jogszabály változásokat ismertetik meg az érintettekkel, akik ezeken a tájokoztatókon nagy számban jelentek meg. Így az ellenőrzések idején már tisztában voltak azzal, mit kellett változtatniuk az addigi gyakorlaton, ami lényegesen kevesebb súrlódást jelentett így a hivatal és a vállalkozások, szervezetek között.
A közigazgatás nagy átszervezése megtörtént, a finomítás tovább tart – mondta a kormánymegbízott a tájékoztatón. Az átszervezések révén még hatásosabb, még gyorsabb és még pontosabb lesz az ügyintézés. A szervezeti koncentrálás kevesebb hivatali osztályt, de hatásosabb, összefogottabb ügyintézést jelent majd, ami csak tovább javíthatja a közhivatalok – benne a kormányhivatal – ügyfeleinek eddig is kiemelkedő elégedettségi mutatóit. A tervek között szerepel a túlszabályozottság enyhítése – közölte Kállai Mária kormánymegbízott. (iszolnok)