Turizmus Akadémia címmel rendezett konferenciát az Aba-Novák Agóra Kulturális Központban a Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága. A turisztikai szakemberek számára szervezett rendezvényen a város nevében Fejér Andor alpolgármester köszöntötte a szakembereket.
Beszédében megemlítette azt az örvendetes változás, mely szerint az idei esztendő első 10 hónapjában a korábbi év hasonló időszakához képest 20 százalékkal nőtt Szolnokon a vendégéjszakák száma. Kovács Sándor, a megyei közgyűlés elnöke a megye adottságairól szólva rámutatott, hogy átrendeződés látható a térség turisztikai kihasználtságában, hiszen, míg a 90-es évek elején Abádszalók volt az egyik legnépszerűbb célpont a megyében, az elmúlt években egyre kevesebben keresik fel a települést. Vonzerőként jelölte meg viszont a sok és színvonalas gasztronómiai fesztivált.
A köszöntők után szakmai előadások következtek. Elsőként a Magyar Turizmus Zrt. 2015. évi marketingtevékenységét mutatta be Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgatóságának helyettes vezetője, majd „Az Észak-Alföld a román turisztikai küldő piacon” címmel Soós Júlia, a Magyar Turizmus Zrt. Nemzetközi Értékesítés Ösztönzés Igazgatóságának külképviselet-vezetője tartott beszámolót. A konferencia záróelőadását Katona Ilona, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője tartotta, melyben az Észak-alföldi régió turisztikai teljesítményéről szólt részletesen.