Ez a weboldal sütiket használ, hogy az oldal összes funkcióját elérje. További információt az adatkezeléssel kapcsolatban az Adatvédelmi tájékoztató oldalunkon talál. Amennyiben elfogadja a sütik használatát weboldalunknak, kérjük kattintson az Engedélyez gombra.

Ütemterv szerint halad az M4 autópálya szakaszainak építése

2014-09-25

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában tavaly ősszel megkezdődött a három részben épülő M4 autópálya kivitelezése. Az autópálya építési munkálatainak előrehaladásáról Szalay Ferenc, Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.

Az elmúlt időszak szokásostól eltérő csapadékmennyisége a leendő M4 autópálya nyomvonalán is megnehezítette a földmunkákat. Az első, 13,4 kilométeres szakaszon Abony és a Tisza között a főpálya humuszleszedése befejeződött és a teljes nyomvonalon megkezdődhetett a töltésépítés. Folytatódott az Eresztőhalmi csatorna korrekciós munkája, és végeztek a Berek ér mederkorrekciójával. A 13,4 km hosszú nyomvonalból 9 km a Zagyva-Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió m3 földmunkára van szükség. Ez a mennyiség magába foglalja az árterület és a belvízi öntözőcsatornák megléte miatt szükséges talajerősítést, talajcserét, töltésalapozást és a töltésépítést is. Az úton 30 km hosszan vadvédő kerítést, 4 db ökológiai átjárót, 4,7 hektár erdőtelepítést és közel 1 km hosszan zajvédő fal építését fogja elvégezni el a vállalkozó. A 2x2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, 1 db kétoldali komplex és 1 db kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű keresztezés lesz.

A második szakaszon szintén speciálisak a talajviszonyok, mert a teljes 2,3 km hosszú nyomvonal a Tisza árterületén halad. Itt három műtárgy épül: a Tisza jobb partján a majdani kibővített ártéren egy 416 m hosszú ártéri híd lesz. A Tisza védvonala a későbbiekben távolabb helyezkedik majd a folyótól, ezzel is kibővítve a hullámteret, az épülő ártéri híd az új védvonalon belül lesz, így árvíz esetén a víz lefolyását biztosítani fogja. Az esetleges árvíz minél gyorsabb levezetését tovább szolgálja a 756 m hosszú híd új Tisza híd is. A Tisza bal parti kezelő útja felett pedig egy kisebb híd épül. Mindhárom híd építése folyamatban van: töltés- és pillérépítés. A Natura 2000 védett területek miatt a környezetvédelmi előírások ezen a szakaszon is nagyon szigorúak. Átlátszó zajárnyékoló falakat, 4 db denevértornyot és közel 500 madárfészket kell kihelyezni, emellett ökológiai átjárókat és 5 km vadvédő kerítést épít a kivitelező.

A harmadik, 13,2 kilométeres szakaszon megkezdik a főpályán humuszolást, a töltésépítés és a hidak kivitelezése folytatódik. A szakaszon 2 db csomópont, 11 műtárgy, 20 km földút, 5 km országos közút, 6 km zajárnyékoló fal, kétoldali tengelysúlymérő állomás épül. A Tisza és a Tisza holt ágának közelsége miatt a talajviszonyok nagyon kedvezőtlenek az útépítés szempontjából, a jelentős belvíz miatt a földmunka és a vízelvezetés valamint a víztelenítés különleges szakértelmet és technológiát igényel. Törökszentmiklós és a lakott területek közelsége miatt 6,1 km hosszan zajárnyékoló fal, valamint természeti kincseink védelme érdekében 31 km vadvédő kerítés és 3 db ökológiai átjáró épül.

Szalay Ferenc,Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere elmondta: „Szolnok gazdasága az utóbbi időben jó ütemben fejlődik, s ennek a fejlődésnek újabb lendületet adhat az M4 építése. A miniszterelnök keddi, szolnoki látogatásán ígéretet kaptunk arra, hogy a ciklus végéig, 2018-ig állami forrásból megépül a Budapest-Szolnok szakasz is, ami újrapozícionálja a várost és még vonzóbbá tesz azt a potenciális beruházók szemében.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetőjehozzátette: „A 4. sz. főút az országos közúthálózat kiemelkedően balesetveszélyes elemének számít. Abony és Fegyvernek között az elmúlt öt évben 165 balesetben 311-en sérültek meg, ebből 26-an halálosan, 72-en súlyosan. Az útszakasz biztonságosabb autópályává építése a szomorú statisztikai mutatók miatt is sürgető feladat volt. A kormány prioritásként kezeli a gyorsforgalmi hálózatok fejlesztését, aközel 29 km hosszan, 2x2 sávon megépülő M4-es autópályát 2016 őszétől Abony és Fegyvernek között már használhatják a közlekedők."

A kivitelezés az Új Széchenyi Terv keretében, 85% uniós és 15% állami forrás biztosításával valósul meg.

VISSZA

Tisztelt Olvasó! Szolnok hírei, programjai iOS és androidos mobiltelefonjáról is elérhetők. Töltse le az alkalmazásboltból a SzolnokApp mobil alkalmazást és olvassa mobiljáról a legfrissebb szolnoki információkat!

SzolnokApp link: http://info.szolnok.hu/app

További hírek

1500-nál is több laptopot kapnak a szolnoki diákok

2024-04-30

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki dr. Maruzsa Zoltán, a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára a hétfői notebook-átadáson.

Átadták a megújult Véső úti Sportközpontot

2024-04-26
A sport jellemformáló, olyan erényekre tanít, amelyek aztán az egész élet során elkísérhetnek és a legnagyobb küzdelmekben segítenek, ilyen az alázat, a kitartás, a fegyelem és az együttműködés - mondta Schmidt Ádám a megújult Véső úti Sportközpont ünnepélyes átadásán pénteken.

Döntött a közgyűlés: ingyenes lesz a tömegközlekedés a diákok számára

2024-04-25
Szeptember 1-jétől ingyenessé válik a helyi tömegközlekedés a szolnoki diákok számára, de a képviselőtestület a helyi felsőoktatás fejlesztéséről, a parkolás könnyítéséről is tárgyalt csütörtökön.

Dr. Lőrincz Ambrusra emlékeznek

2024-04-25
2024. május 3-án 14 óra 30 perckor a Szolnoki Római Katolikus Temető nagy ravatalozójában szeretettel várjuk mindazokat akik ismerték és szerették, hogy közösen emlékezzünk meg róla.

Ötvenéves jubileumát ünnepli a pedagógiai szakszolgálat

2024-04-17

Fennállásának félévszázados jubileumát ünnepli a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Szolnoki Tagintézménye, ebből az alkalomból Múlt és jövő a jelenben címmel rendeztek konferenciát a városháza dísztermében.