Ez a weboldal sütiket használ, hogy az oldal összes funkcióját elérje. További információt az adatkezeléssel kapcsolatban az Adatvédelmi tájékoztató oldalunkon talál. Amennyiben elfogadja a sütik használatát weboldalunknak, kérjük kattintson az Engedélyez gombra.

Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat

  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • 2012-05-22

    A Szolgáltató Város szolnoki mintaprojektjének eddig elért eredményeiről, egyéni tapasztalataikról számoltak be az előadók a ma délután a városházán megtartott konferencián. Amint Hegedűs Márta, a projektiroda vezetője elmondta, a három éve tartó projekt negyedik lépéseként hamarosan sor kerül egy lakossági elvárás- és elégedettség mérésre, melynek eredménye lehetővé teszi az eltelt két év munkájának értékelését, a további fejlesztési pontok meghatározását.

    Egy település lakosságának rendkívül fontos, hogy az egyes szolgáltatókkal kapcsolatba kerülve milyen minőségű szolgáltatást kapnak. Az elmúlt évek során több mint 30 közszolgáltató bevonásával, 20 ezer választ kiértékelését követően kezdődött meg az a hosszú fejlesztési folyamat, melynek eddig elért eredményeiről ma délután számoltak be a városházán. A Katasztrófavédelem, Remondis, VCSM, SZMJV Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatósága Szolnok Városi Óvodák, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény prezentációit hallgatták meg a meghívottak, majd Élhető városok kormányzati szemmel címmel tartott előadást Szentkirályi-Szász Krisztina közigazgatási stratégiáért felelős államtitkár.

     

    A mintaprojektről:

    Szolnok város hosszú távú városfejlesztési stratégiájának egyik alapköve a humánfejlesztés.

    Éppen ezért Szolnok város vezetése számára figyelemfelhívó volt a Szolgáltató Város modell, amelycselekvő módon hívja fel a figyelmet a városlakók mindennapjait kísérő közszolgáltatói kultúra fontosságára.

    A „Szolgáltató Város” terepe maga a város, a benne megjelenő közszolgáltatók és vállalkozó szervezetek, akik között jelen van a közoktatás, a közigazgatás, a rendőrség, a tűzoltóság, a kulturális és szociális szervezetek, az alapellátást biztosító egészségügy, a víz- és energiaszolgáltatók, a közösségi közlekedést biztosítók.

    A szolnoki városvezetés, megismerve a Szolgáltató Város modellt, otthont adott a három évesmintaprojektnek, felvállalva a kohéziós szerepet a projekt lebonyolításában.  A projektbe 34 közszolgáltató kapcsolódott be.

    Első lépésként a 76 ezres lakosú Szolnokon 2009-2010-ben több mint 80 ezer lakossági megkérdezés történt, amelyből közel 20 ezer értékelhető válasz érkezett. A vizsgálat tanúsága szerint a megkérdezettnek fontos a szolgáltatói kultúra általuk észlelt minősége, főbb elégedettségi mutatók a következők lettek.

     

     

    Vizsgált érték

    Városi átlag

    Legalacsonyabb mért érték

    Legmagasabb mért érték

    Szakmai hitelesség

    73,9%

    61,1%

    95,5%

    Emberi minőség, hitelesség

    77,1%

    60,6%

    98,0%

    Működtetett rendszerek nyilvánossága

    67,9%

    51,3%

    87,7%

    Partnerség

    70,7%

    49,0%

    94,9%

     

    Második lépésként a mérés eredményeinek értékelése alapján a közszolgáltatók közel 500 fejlesztő cselekvést határoztak meg maguk számára, amelyek kétharmadát már a mérést követő második év közepére megvalósították. Fontos momentum, hogy afejlesztések forrása alapvetően nem pénz, hanem a működési folyamatok javításában jelent meg, amelyet városi tudásmegosztás, a különböző szektorok szervezeteinek – a korábbinál hatékonyabb együttműködése kísért, kíséri.

    Harmadik lépésként, 2011 őszén, a Szolgáltató Város modell alapértékeit Szolnok közgyűlése városi rangra emelte, elindult a városi szintű nyilvánossága a mintaprojektnek.

    A mintaprojekt negyedik lépéseként – tervek szerint 2012 őszén – sor kerül egy lakossági elvárás- és elégedettség mérésre, melynek eredménye lehetővé teszi az eltelt két év munkájának értékelését, a további fejlesztési pontok meghatározását.

    VISSZA

    Tisztelt Olvasó! Szolnok hírei, programjai iOS és androidos mobiltelefonjáról is elérhetők. Töltse le az alkalmazásboltból a SzolnokApp mobil alkalmazást és olvassa mobiljáról a legfrissebb szolnoki információkat!

    SzolnokApp link: http://info.szolnok.hu/app

    További hírek

    Változik a Véső úti strandfürdő nyitva tartása

    2024-03-28

    A Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft., mint a Véső úti strandfürdő üzemeltetője tájékoztatja Kedves Vendégeit, hogy a strandfürdő ideiglenes jelleggel - a nyári üzemeltetésre történő átállás miatt 2024. április 8-tól kezdődően nem üzemel.

    FELHÍVÁS villamos hálózatok környezetének tisztán tartására

    2024-03-27

    FELHÍVÁS villamos hálózatok környezetének tisztán tartására

    A szabadságharc hősei előtt tisztelgett Szolnok

    2024-03-15

    A százhetvenhat évvel ezelőtti 1848/49-es forradalomra és szabadságharcra emlékeztünk országszerte, így Szolnokon is. A Kossuth téren látványos és színes programmal várták az ünneplőket.

    Ezüst Pelikán-díjjal ismerték el Udovecz György munkásságát

    2024-03-04

    A szolnoki csata talán a leglátványosabb szabadtéri rendezvénye Szolnoknak, évről-évre sokezer érdeklődőt vonz. Ehhez azonban sok-sok ember elkötelezett munkájára is szükség van, hiszen nem kis feladat a megszervezése.

    Elfogadta a közgyűlés a város idei költségvetését

    2024-03-01

    Elfogadták a város 2024-es költségvetését a februári közgyűlésen. A képviselők döntöttek többek arról is, hogy a lakossági visszajelzések alapján április elsejétől finomhangolják a novemberben bevezetett buszmenetrendet.