2021-07-20
2021-07-20
Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata a „Jó úton haladunk! – szolnoki utak munkaerőpiaci mobilitással összefüggő fejlesztése” című, TOP-6.1.5-16-SL1-2019-00003 azonosítószámú projekt keretében 480.000.000 Ft, 100%-os intenzitású támogatást nyert a szolnoki utak munkaerőpiaci mobilitással összefüggő fejlesztésére. A Támogatási Szerződés 2020.08.24-én lépett hatályba.
A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. A munkálatok 2021. július 19-től november 10-ig tartanak.
A fejlesztés az alábbi útfelújítási munkálatokat foglalja magában: A jelentősen tönkrement útfelületeket elbontják, a teljes pályaszerkezetet - a felújítandó szakasz 80%-a - újjáépítik. A kevésbé rossz állapotú szakaszokon marással és szőnyegezéssel újítják meg a felületeket. Új, kiemelt szegélysort építenek a felújított szakasz mindkét oldalán. A buszperonokat, egyéb járdafelületeket a szegély szintjére emelik. A felújítandó útszakaszon lévő 3 db buszmegállót átépítik/akadálymentesítik. A kijelölt gyalogátkelőhelyek járdacsatlakozásait megújítják/akadálymentesítik. Az útfelújításhoz kapcsolódóan a Malom utcánál található szennyvízátemelőtől kezdődően megépül egy 63 m hosszú szennyvíz-nyomóvezeték is. Az építkezés három ütemben zajlik.
Az 1. ütemben a körút teljes hosszában, mindkét oldalon megépítik a járdaszegélyeket, csatlakozásokat, víznyelőket. A Malom és az Aranyi S. út közötti szakasz szegélyét cserélik, melynek során lezárják a leállósávot. A második szakaszban az Aranyi S. és a Lovas I. út közötti, valamint a Botár I. és a Czakó E. utak közötti szakasz szegélyeit cserélik. A buszmegállókat az ütem végén helyezik át, ezalatt a forgalom 2x2 sávon folyhat. Az összes lakótelepi utcacsatlakozás járható lesz két irányban, míg az érintett taxidrosztot a közeli parkolóba helyezik át. Mindhárom gyalogátkelőhely megmarad.
A 2. ütemben építik a körúton a szélső sávokat, illetve a buszmegállóhelyeket, szegélyekkel, peronokkal együtt - az első szakaszban a Malom és a Lovas I. úton, majd a Czakó E. és Botár I. utak között a külső forgalmi sávok zárásával. A forgalmat 2x1 sávra szűkítik. A lakótelepi csatlakozások csomóponti felületeit is ekkor építik a forgalom egyirányúsítása mellett. A lakóutcák legtöbbje hurokszerűen körbejárható, a szükséges helyeken biztosítják az akadálymentesítést. A középső buszmegálló-párt (az Aranyi S. utcánál) ideiglenesen megszüntetik, kiváltására a legközelebbi buszmegállót jelölik ki. A szélső buszmegállókat az építési területen kívül helyezik el. Mindhárom gyalogátkelőhely megmarad.
A 3. ütemben a két belső sávot újítják fel a körút teljes hosszában, a forgalmat a már megépített külső sávokra terelik. Az északi oldalon megépített útfelület szélesebb, így az Aranyi S. úti buszmegállóhely újra használhatóvá válik, míg déli oldali párját az egyirányúsítás miatt továbbra sem lehet igénybe venni. A többi buszmegálló ebben a szakaszban is az építési területen kívül marad, míg az érintett taxidrosztot visszakerül eredeti helyére. A lakóutcák csatlakozásai újra kétirányúak, viszont – a belső sávok hosszanti lezárása miatt – csak jobbra kanyarodásokkal használhatók. Mindhárom gyalogátkelőhely megmarad.